دغدغه بسیاری از ما برای حضور در جامعه، مهمانی‌ها و قرارهای دوستانه نوع لباسی است، که برتن می‌کنیم. همه ما دوست داریم زیباتر باشیم و مورد توجه اطرافیان قرار بگیریم. این دغدغه شاید برای کسانی که اضافه وزن دارند، از دیگران بیشتر باشد. جالب است بدانید که شما در همه‌ی زمینه ها چون رنگ، سایز، دوخت و طرح پارچه می‌توانید هوشمندانه عمل کنید تا خوش اندام تر جلوه کنید. خطوط، اولین و مهم‌ترین ابزارهایی هستند، که طراح لباس برای ارائه مدل‌های متنوع، طرح‌های ایده‌ال و لباس‌های مناسب برای اندام‌های گوناگون در اختیار دارد. مدل لباس‌ها در واقع مجموعه‌ای است، از خطوط، برش‌ها، طرح‌ها و مدل‌ها، یقه‌ها، آستین‌ها، پنس‌ها، ویژگی‌ها که اندام را به گونه‌ای دیگر نمایان می‌سازند که در ادامه هرکدام را توضیح خواهیم داد.

خطوط عمودی در لباس

در لباس مجلسی برای افراد چاق خطوط عمودی دارای ویژگی‌ بلند نمایی هستند. هر چه خطوط نازکتر و متراکم‌تر باشند، اندام را باریک‌تر و بلندتر نشان داده و هر چه خطوط ضخیم‌تر و کمتر باشند، اندام را پهن‌تر نشان می‌دهند. ضخامت خطوط در باریک یا پهن شدن اندام تاثیر دارند.

خطوط افقی در لباس

خط افقی قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و برای افراد خیلی بلند مناسب است.

خطوط مایل و منحنی در لباس

خطوط هر چه مایل به خطوط افقی باشند، خصوصیات خط افقی را می‌گیرند و اندام را پهن‌تر و هر چه متمایل به خطوط عمودی باشند، ویژگی خطوط عمودی را می گیرند و اندام را بلندتر نشان می‌دهند.

خطوط شکسته در لباس

اندام را ظریف‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند. برای بلندتر نشان دادن اندام از خطوط شکسته مایل به عمودی استفاده کنید. هر چه خطوط منحنی تر باشند، اندام چاق‌تر نشان می دهد.

پارچه نقش دار و طرح‌دار

پارچه‌ی طرح‌دار اندام را یکنواخت‌تر نشان می‌دهند. هر چه نقش پارچه بزرگتر و شلوغ‌تر باشد، اندام را چاق‌تر نشان می‌دهد. همچنین پارچه‌هایی که نقش تکرار شونده دارند، اندام را بهتر نشان می‌دهند.

پارچه با ایجاد نقوش خطای دید

خطوط اگر در قسمتی از اندام متمرکز شده باشند، توجه را به خود جلب کرده و آن قسمت بدن را بزرگتر نشان می‌دهند.

پارچه با نقوش چهارخانه

نقوش چهارخانه در پارچه افراد را درشت‌تر نشان می‌دهند. برای این نقش، اگر از رنگ سیاه و سفید استفاده شود، بیش‌ترین تاثیر را بر چاق نشان دادن شما ایفا می‌کند. پارچه‌هایی با نقوش لوزی تاثیر آن نسبت به چهارخانه کمتر است. اگر چه باید به هنگام خرید دقت فرمایید، که لوزی پهن‌تر نسبت چاق کنندگی آن دو برابر لوزی‌های باریک است.

پارچه با نقوش خالدار

در این پارچه‌ها، نقطه‌ها بر اساس نظمی خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این نقوش هم تاثیر چاق کنندگی دارند. البته  خالدار درشت اثر چاق کنندگی بیشتری به نسبت خال ریز و کوچک دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *